Sunday, March 20, 2011

ACCOUNTANT transform to MASSCOMERS???

How can??? hm actually dulu aku memang suka bidang wartawan ni..macam seronok je kejenya..dapat pegi lokasi-lokasi berita...main soal-soal..dan berdiri depan kamera untuk membaca berita.. kenapanya??? sebab boleh jadi popular ke???? hurm mungkin??? da kate pun cita-cita time waktu kecik..plus aku pun memang talkative.. da keturunan dari talkative so ape ada hal??

Diimbas sekali, i know u read this but i just want to say that i'm "sentaphatimaknak"  when u said that i am kind person but sometimes when i say something, it hurt to the listener.. hahaha yeke? or memang pun?? oklah..i admit that i'm not a such good n perfect person. i'm just ordinary person that always make a mistake and learn from mistake. So i'm sorry.. but fro ur information, sometimes when i say that make a person hurt because i want to revenge..hahaha how cruel i am... u know me better my dear sis. At least tak ade la berdendam lame-lame dan tak perlu bermuke-muke..

Next, when i was form 3, my "enemy" friends said that become an accountant is worthy. hm i was attractive but when i studied, sometimes make me feel to give up. itupun bila aku da tak paham konsep. hurm~~~ tapi bile nak difikirkan belajar mane yang tak susah..kalau semua senang baik tak yah nak belajar then get a scroll..so when i got A1 for prinsip akaun, make me feel to futher study on account. before this aku sucks sangat dalam akaun ni. FAIL ok!! aku dengan besfren aku FAIL!!! muka kitaorang berdua je kena pegi depan then kena rotan kat tapak tangan depan ramai-ramai orang. mula-mula tu malu kot..tapi da lama-lama da jadi sebati, so setiap kali exam prepare jela tangan tu..tapi kesedaran diri tu datang lambat tapi tetap membuahkan hasil...so aku boleh buktikan yang aku boleh buat..tak boleh nak kata ape cikgu aku bila dapat tau aku dan classmate aku yang selalu dapat A tu je yang dapat A1. bangga seyh!!=)

Now, aku dah kat uitm under fakulti akaun, result aku da tak memberangsangkan pun. sedeyh..sedeyh aku rasa nak tuka kos je untuk degree tapi ape ek???? hm aku tak nak lari jauh sangat dengan akaun ni so aku ade make some option which is finance, islamic finance.. kusut sangat fikiran ambik jela STPO (sijil tunggu pinangan orang) lagi bagus. hehehe tapi aku ke orang nak kat aku ni hah.. hurm..tapi ade kawan lelaki i ni cakap i da macam separuh masscom..huh??? ridiculous!! kau biar betul..dulu berani gak la..sekarang ni da segan la...tu yang aku terpikir terus jela tukar kos then become a masscomer. hahaha.

No comments:

Post a Comment