Saturday, January 8, 2011

Kena HALAU RUMAH SEWA -Part 3

sambungan....

Esok hari, hari jumaat mak Reena menghantar pesanan ringkas dari pakcik tu..dia suruh kami bayar lumsum before pukul 11 pagi esok kalau tak aku turun Melaka pukul 3 petang!! Hanya Allah jela yang tau perasaan kami masa tu. DUIT??? Mana nak cari duit bulan 1 ni weyh??? ko giler...duit buku pun belum settle-settle lagi ko da mintak..

Aku, Farah, Awin dan Reena giler sesak..kitaorang tak duit RM150..so terpakse la menebalkan muka ni pergi pinjam kat Dain, Kak Yan dan Azwa..sebab dorang ada PTPTN dan JPA..so duit dorang da ade..macam aku ni hah dapat bulan-bulan...parents aku tak tau..kalau aku bagitau la..mampos aku kena maki dengan bapak aku sendiri sebab tak buat agreement..tapi rumah ni je yang ada..lagipun bukan semua rumah ada agreement..tak ade masalah pun tapi pakcik ni yang mereng...

Nasiblah dorang ni rela hati dan memang tak nak lepaskan rumah ni..yela dari kena bayar RM100 lebih sebulan..tak sanggup..So pasal tu da settle..then masalah nak pegi bank in..sape je yang boleh tolong ni??? aku pun mintakla kawan sekolah aku dan merupakan juga kawan UiTM aku ni Nizar, tolong hantarkan ke Alor Gajah untuk bank in.. So dia pun kata okay.. Lega hati aku..

continue...

No comments:

Post a Comment