Saturday, August 6, 2011

Alim tapi macam harrrrrrrrr

hm aku pun tak tau la..nak kutuk orang lebih-lebih aku sendiri pun bukannya baik pun kan..hm itu aku mengaku...memang aku ni banyak kelemahan..paling aku lemah bab agama..even aku bertudung tak bermakna aku alim..banyak bende lagi yang aku tak buat yang dituntut oleh agama..

hm aku pun tak paham sesetengah pendapat orang yang alim ni..adela kate haram kapel ni..tapi pada aku tak ade ape sangat la perkataan kapel tu..sebab pada hakikat kita hanye seorang kawan..sebab tak ade ikatan yang sah..yela macam kita kawan dengan kawan-kawan lelaki yang lain..so word KAPEL tu tak wujud sebenarnye so aku rase tak perlula nak berlagak alim so ko tak bole nak ade kapel-kapel ni..yup i know ko lebih alim dari aku..aku tak nafikan..tapi aku rase orang-orang camni tak perlula asyik nak gunekan agama untuk mematikan sesuatu perkare..kalau rase da tak ade idea yang lebih bernas, diam kan lebih baik..=) 

hurm...manusia-manusia..sungguhla engkau pelbagai perangai...aku tak kate aku perfect tapi entahla..bagi aku, kadang-kadang kalau kita mengalah pada bende yang salah takpe kot..turunkanla ego tu sikit..yela kadang-kadang gurau je kot..tapi hati aku membara la pulak. aku rasa cam nk cili-cili je jari ko tu since ko yang menaipkan..

hm tula dulu berlagak sangat..da dapat ni la..habis semua kawan aku ko nak kebas..cuba pikir dulu sebelum kebas kawan orang..bukan la aku nak mengongkong kawan tapi at least hormat la aku sebagai kawan kepada kawan aku..bukan aku tak nak bagi pun..at least tanye la dulu..kita ni orang Malaysia..ade budi bahasenye..kate alim tutup segale bagai tapi kalau akhlak tak bagus tak bole jugak beb..

hurm napela aku satu universiti lagi dengan ko..da lame sebenarnye aku tak suke ko..hahaha aku memang plastic!! memang selame ni depan ko aku baik kononnye aku ok je dengan ko..tapi bukan aku je yang tak suke ko..ramai je lagi tak suke dengan ko..sayangnye la ko ni..kalau mulut ko tu jage sikit sesuai dengan peribadi ko mesti orang suke kawan dengan ko..

p/s: aku bukan ape la..aku tau ape ko da buat sepanjang ko belajar..bak kate ko la Allah tu maha KUASA..ingatla segala perbuatan kita pasti ade balasannye..walaupun ko dapat markah bagus tapi berkat ke?? hurm ko pikirla sendiri ek..aku tak mampu nak menetapkannye..aku mampu persoalkan je..

No comments:

Post a Comment