Friday, October 15, 2010

gembira & pilu serentak!!! how can..?

Selamat Pagi Malaysia......
sesungguhnya dalam kegembiraan pasti ade kesedihan....
begitu juga lah dengan diri ku...
yang menimpa aku pada pagi Jumaat ini..pada tarikh 15 Oktober 2009...
nape arini??? apekah salah ku...
gembira dan sedih serentak....camne bole berlaku...
setiap pertemuan pasti ada perpisahan...
Arini tepat pada pukul 1.00 petang akan diadakan satu jamuan khas..a.k.a jamuan perpisahan...untuk staff ditempat aku menjalani latihan industri iaitu Mohd Roshidee a.k.a abang Shidi...pemergian mu bukanlah kesedihan bagiku untuk pagi ini...pemergianmu adalah kegembiraan bagiku..iaitu aku tumpang gembira kerana abang shidi dapat tempat kerja baru yang lebih tetap pendapatan dan dapat banyak manafaat..tahniah buat abang shidi...mungkin lain masa dan lain tempat of coz kita dapat jumpa..=) jika diizinkan olehNya...kalau tak dapat jumpa pun..abang shidi tetap dalam list orang yang penah berentam dengan aku..=) tapi pemergian abang shidi juga membuatkan aku sedih..sedih hendak berpisah...tapi bukan sebab pisah dengan abang shidi tapi berpisah dengan kak kesayangan aku iaitu Atiqah Mulok a.k.a Kak Ati.. nak tau sebab ape???? nak tak????

 ok tak de sapa yang nak jawab pun...ok camni lepas je ketiadaan abang shidi, kak ati akan turun kat department bawah...lebih terang lagi dengan lampu kalimantang kat bawah tuh..iaitu kak ati akan duduk kat tempat abang shidi...aku dan ayu akan kehilangan kakak kesayangan kami..dia la yang wat kami ceria dihati..dengan telatah original..membuatkan hati kami senang selalu...tak rasa sangat pun kami tengah menjalani latihan industri...tapi apa yang aku dengan ayu boleh buat kalau itu sudah suratan takdir. aku ni macam mane plak??? pas ayu bla a.k.a tamat latihan, aku akan tinggal dengan kak ida je... tak sanggup beb!!!! mane penghibur hati ku??? semua da tinggalkan aku...tak boleh macam ni..boleh ke aku kuatkan hati dalam senyuman yang palsu ini?? hm aku tak mampu untuk buat apa-apa...pasrah dengan keadaan yang bakal tiba....Ya Allah tabahkanla hatiku ini..sesungguhnya aku kuat diluar tapi didalam aku sungguh rapuh..
p/s: kak ati, tengs for be the best sister n great senior. love u much!!!!










No comments:

Post a Comment