Saturday, October 16, 2010

Tak duduk senang.....

Selamat tengahari beloved blog.....huhhuhu.....
fuh sungguhla aku takut sampai tak boleh duduk senang...
rasa semua benda pun tak nak buat....
Macam ni, arini ari sabtu aku dan adik bongsu aku tinggal rumah..
parents aku pergi KL atas urusan kerja..
pada mulanya aku nak pergi
tetapi aku bila difikirkan balik aku rasa malas pulak sebabnya mesti leceh
nak jaga adik aku yang super aktif ni kat tempat yang paling ramai orang
macam-macam keranah dia buat..... 
aku pun membuat keputusan untuk 
tinggal dirumah sahaja.. kemudian aku juga telah berjanji kepada adikku
ini yang aku akan belanjanya makan KFC untuk lunch..
tetapi aku tetiba rasa tak nak pergi sebab aku telah melakukan kesalahan...
kesalahan mengisi borang investment slip yang disuruh oleh abah aku..
arghhhhh...TENSION!!! TENSION!!!! TENSION!!!!!

aku terus gelabah sebab abah aku ni garang...silap sikit kena marah teruk..
silap ari bulan kena bantai..tula ABAH aku yang garang dan kadang-kadang hilang 
pertimbangan dalam mendidik anak-anaknya... so terus menghubungi abah aku tu 
tapi tetiba je kat screen phione aku tuh "call ended" ya Allah terlupa...
kredit mana ada....adoyaiiii.....try minta advance kredit kt syarikat CELCOM tetapi 
tak dapat pulak...hadoiiii...macam mane ni???? then aku pun try check balance..
tinggal 15 sen...hm so cukup hantar pesanan ringkas kepada abah aku..
aku pun cepat menekan butang handphone aku...kemudian aku menunggu balasan 
pesanan ringkas dari abah aku dengan penuh resah, gelisah, serba tak kena..
ditambah pula adik aku ni cakap kat aku
"azi tak boleh nak tolong, mesti abah marah kak ifa"
sungguhlah tidak membantu dan menambahkan aku rasa lagi takut..
.setelah beberapa minit,
akhirnya abah aku membalas pesanan ringkas aku, dalam pesanan ringkas itu tertaip
"Tak pe. Janji jangan silap kat borang epf" . lantas aku pun taiplah entry ini....Fuhh!!! lega...tapi nantilah aku sambung balik sebab aku trauma...huhuhu..and for my sister, after this we go to KFC ok lil sis??? see ya later..=)





No comments:

Post a Comment