Friday, December 17, 2010

bola tennis bertukar kepada bola keranjang? tipula..

hm..hari aku sungguhla penat....

pagi-pagi pukul 8.00 pagi adik lelaki aku ketuk pintu bilik aku ajak pegi main tennis...Sabo jela... kuat kot ko gendang pintu bilik aku...haish! tapi nak buat macam mane aku berpegang pada janji..lagipun seluar sukan aku pun dia da tolong jahit kan.. So nak tak nak aku terpaksa gak bangun dan bersiap.. dari berdua jadi berempat.. Then semua pun da siap..kita orang adik beradik pun pergi menuju ke stadium...semue pun da bersemangat nak main tennis..da lama kita orang tak main.. tapi.. malangnya... court tennis tu da kena kunci sebab pennyelenggaran...haiyaaaa kuciwanye... tapi da alang-alang sampai so kitaorang decide la jogging bersama-sama... So da siap satu round lebih kurang dalam 800 meter jugak la...kitaorang pun berjalan-jalan..ambik nafas....

Adik aku yang ketiga lak dia buat muka tak tau je...dia pun pergi jumpa kawan dia yang da nak balik tu...sebab...... dia nak pinjam bola keranjang.. yela tak syokla jogging je... so adik aku "ayat" kawan dia ni..tau-tau je da dapat bola..so apa lagi pecah la kepada dua kumpulan... tak sangka kot kitaorang hebat gak main..tapi aku asyik shoot jela... bab-bab nak defence ni aku lemah sikit...tak suka pun nak defence...hehehehe.... lame jugak la main..then aku dengan adik perempuan aku da tak larat so kitaorang berehat jap..pastu tetibe rasa nak jalan keliling stadium lagi..so before balik jalan la lagi satu round...after that balik..dan beli air jambu batu..adik aku belanje then pegi beli sarapan...

Balik umah je minum air banyak dan makan sarapan..pastu rehat sekejap je...ingatkan nak mandi dulu tapi tetiba kemalasan melanda diri so terus pergi la memandu menuju ke Maybank..nak bukak akaun Maybank..baru nak bukak...hehehehe orang lain da bukak lama da... bukak pun sebab senang nak keluarkan duit kat uitm.. kalau dulu BSN yang senang...tapi sekarang da duduk luar so paling dekat Maybank la... Bank Islam ade tapi mane ade PTPTN. lagipun parents memang pakai Maybank so better Maybank je..

Lama jugak la nak siap tapi nasib baik abang bank tu mesra alam...so tak pela tunggu sekejap..pastu aku pun pergi la tuka pin kad ATM...then baru pulang ke rumah..balik je rumah terus mandi...basuh rambut dan sental daki-daki yang ade ni..hehehehe.. pastu duduk kat ruang tamu..tetiba rase penat sangat..letih..mate ni mula nak tertutup tirainya....then aku pun tidur kejap...tak lama pun beberapa minit je pastu mak aku da kejut balik sebab suruh pegi masak la... mak aku tak de mase nak masak...sebab dia tengah sibuk main game...aiyaaaaaaaaaaa....-end~~~

No comments:

Post a Comment