Thursday, December 9, 2010

Pak Itam's family

Lama dah aku tak update..biasanye tiap2 hari ade je benda nak update..tapi cuti ni walaupun dapat online tapi kadang malas nak menaipnya...banyak bahan cerita tapi tu la kemalasan melanda diri.. lagi satu aku malas nak update sebab tak ade gambar so bila tak ade gambar so quite boring. hurm..okla sebelum aku offline nak bagi chance kat adik aku so aku decide untuk buat satu entry.

Tajuk entry kali ini pasal family pakcik sedare aku...sebab aku nak tulis pasal dia ni..lately ntah napela aku ni selalu usha mereka satu family..tapi pakcik aku ni aku tak pernah add facebook dia..tak terasa nak add pun...hm mungkin jugak kerana sebab-sebab tertentu..kita ni kadang-kadang beruntung ade adik beradik sebab kita boleh main sampai malam...sebab kalau dengan kawan-kawan sampai pukul 7.00 malam je then kena balik umah..tapi kadang-kadang pasal adik beradik jugak la kita boleh gaduh untuk selama-lamanya...macam-macam punca...kadang-kadang bila da besar tak boleh fikir dengan matang. hm aku pun tak berani nak komen lebih-lebih pasal ni sebab aku mintak jauh sangat-sangat dari bergaduh yang melampau..kalau setakat kecik-kecik tu aku boleh terima la. so sebenarnya abah aku dan pak itam ni ade sedikit conflict...aku pun tak tau punca sebenar..tapi takla menjejaskan hubungan aku dan kazen aku tu afiq.. kitaorang ni ade 3 orang yang umo same..aku, afiq dan ain. kitaorang time kecik-kecik salu main same2..kawen2 la paling aku ingat..lawak gila bila terkenang kembali...

time tingkatan kitaorang da semakin renggang..masing-masing dengan hal masing-masing..sampai la kitaorang da sambung blaja selepas sekolah menengah..so bila jumpa kat kampung tak lepas peluang nak borak selagi mase masih ade...sebab kitaorang jarang jumpe kadang-kadang sekali setahun..lamekn??? tula...bila orang ni balik kampung yang lain tak balik..lagi-lagi aku ni hah..mane rajin balik kampung..selagi ade yang boleh elak akan aku elakkan..sebabnye satu je..bukan la aku tak suke kampung tapi kat kampung tu aku takde bilik untuk baring-baring, bukak tudung, tuka baju,,...so bayangkan 24 hours bertudung..tu kalau duk sehari je kat kampung..tapi tak ade maknenye duk kampung sehari mesti lebih dari dua hari.... ok da pasal tu...

next..bila aku bace komen-komen pakcik aku, kadang-kadang funny giler..ala..macam orang nak buat jokes tapi tak jadi bertambah annoyying adela..n kadang-kadang aku rase haissshhhh susah nak katela...pak itam aku ni ade seorang anak je..anak lelaki...mak itam aku ni da banyak kali jugak mengandung tapi mungkin ade sebab Allah takdirkan bayi-bayi tu semuenya gugur..kesian gak... so kazen aku ni memang la sangat boring lifenye sebab takde adik beradik...dan agak terbiar sikit..yela pak itam dan mak itam aku selalu sibuk dengan kerjaya masing-masing.. tapi satu jela yang aku tabik dengan afiq ni sebab dia la selalu ulang-alik balik kampung jenguk-jenguk wan aku kat kampung  tu..dia jugak selalu anta wan aku pegi hospital untuk medical check up....so dia pun jadi la cucu kesayangan..tapi aku tak pernah jeles..cuma kadang-kadang kita kena bersikap adil...cucu-cucu lain pun bole gak tolong cuma kami ni mane ada kereta..duit pun susah nak dapat..kalau ade semua tu insya-Allah...setiap orang pasti ade baiknya...

so kat sini aku share gambar pak itam sekeluarge sewaktu ketika dulu..=)

No comments:

Post a Comment