Friday, November 26, 2010

Aku Kaki Camera

Tajuk ni?? Nape??? ni semuanya bermula aku nak cari pelakon2 filem Ngangkung. Dalam sibuk mencari dekat google tuh tetiba tercampak kat satu blog ni...blog  contest lensa buruk...sorry tak dapat nak link kan sebab belom dapat permission owner lagi..Maybe later...Aku sangatla tertarik dengan tajuk post latest iaitu.. DSLR+KAU=BODOH  

...pergh...menarik!!!!! so aku pun scroll la tikus untuk baca...so banyak giler owner berkate2 tentang mereka-mereka yang skang ni macam beli gula-gula jek DSLR tu..but then mereka tu BODOH..(bukan aku cakap tapi owner blog tu yang cakap...plus pulak memang ada kata-kata beliau adalah benar, so korunk not hurt feeling k?).tapi tipula kan harga macam gula2 20 sen tu hah..sebab takkan la aku pun tak mampu camtu...hm..aku memang minat bidang photograph ni..bukan sejak ein & kawan2 yang lain ada DSLR tapi sejak sekolah menengah form1..ni projek dengan bestfriend aku DALILAH..(miss kau weyh..sgt!!!!) so aku bukan tiru or sibuk2 nak minat jugak. Sebelum jumpe korunk memang aku da lama minat. Banyak gambar2 yang da terhasil tapi kitaorang simpan sendiri jela...Gipun banyak gambar tak pakai tudung...Aku suka studio sebab dulu2 kitaorang setting macam studio siap beackground dan macam2 tema ada. Aku bukan seorang yang senang nak dapat duit, so memang tak mampu la nak beli DSLR ni...camera digital pun aku tak mampu....ambik gamba dulu pun pakai camera filem je...50% gambar tak jadi..rugi2...tapi still i'm not pro yet! setakat ambik gambar tuli bole la....Dalam dunia photographing ni aku rasa yang penting teknik bukan camera yang paling canggih dan paling mahal...silap2..gambar camera filem lagi bagus dari camera canggih...hahahaha...again bukan nak perlekehkan korunk tapi tersedar dari baca blog si owner tadi. ni apa yang aku rase..jangan rase marah & tercabar pulak bila bace blog aku ni...ingat tau ni blog aku..so aku berhak nak luahkan ape2 pon...nye..hehehehe...bagi yang ade tu belajar la kamu sampai ke negara China..jangan sia-sia kannya...kalau pro nanti boleh la ajar aku plak...tak pun esok aku kawen korang jadi la photographer aku..=) peace no WAR.

No comments:

Post a Comment