Monday, November 1, 2010

3 budak baju HIJAU

Hijau..hijau...hijau dan hijau.....
Ada apa dengan dengan warna ni???
Of course lah my favorite color..
Tapi ada kisah yang lebih menarik pasal orang 
yang pakai baju hijau ni.
(kalau tak nak baca sila tutup jela)

30 Oktober 2010
6.45pm
tepat pada tarikh dan masa di atas aku keluar dari 
perut keretapi (ktm) dari Nilai ke Seremban.
Dalam sibuk-sibuk berasak-rasak nak memperjuangkan
diri nak keluar dari terminal, tiba-tiba ada seorang budak
sedang tolak seorang tua yang menaiki kerusi roda,
tetapi tidak ada seorang pun yang menolong budak tu..
      
    baju hijau 1: lelaki chienese, muka boleh tahan handsome =)
                      -tengok dan ingin menghulurkan bantuan
                        sebab roda tu dah tersangkut kat lubang.
                       So dia pun tolong. tapi sayang budak Melayu tu
                       never say thank you..hurm kata Melayu penuh 
                           dengan budi bahasa.

    baju hijau 2: lelaki melayu, muka tak handsome mana pun =S
                      -buat bodoh je..siap langgar baju hijau yang tolong
                       orang tua tu tadi. Never say SORRY. terus blah
                        macam tu je.

   baju hijau 3: perempuan mnelayu, comel-comel je.
                      - orang tu adalah aku. aku hanya mampu beri laluan
                        dan tengok. hati berkata "malu betul aku dengan 
                        melayu nih, chinese tu pulak tak ambil hati pun"
                        He just smile. tapi bila da abis drama tadi aku baru
                        perasan yang aku pakai baju hijau jugak..hahaha

Moral story: buat lah baik selagi masih ada hayat kat dunia ni..

No comments:

Post a Comment