Thursday, November 25, 2010

Aku Vs Korean

Korang..korang...korang-korang yang suke sangat orang korea ni, weyh aku jumpa korean depan mate taw. Kebetulan company tempat aku praktikal ni ada klien korean. Name dia Mr Chan. Dia ni nak tubuhkan syarikat so dia nakla perkhidmatan dari company kami. Aku nak cerita pasal lawak yang pernah terjadi di antara aku & orang korea...hahaha cam alien je bunyi ye...sebelum tu aku nak state kat sini, aku tak obses dengan orang korea sebab aku tak suke lenggok dorang bila berkata-kata.

************

So ceritanya macam ni,.....
Pada 1 hari tu, Mr Chan bersama isteri & translator datang ke pejabat kami untuk berbincang dengan big boss aku iaitu Pn CT. So mereka pun naikla ke tingkat atas sekali dimana tempat aku kerja..then dari bilik boss kate "Tolong bukak pintu, Mr Chan nak masuk." then aku pun bukak la memandangkan aku ni suke berjalan so bukak pintu pun aku suka. So aku pun bukakla pintu untuk mereka dan senyum. Tiba-tiba.....

Mereka tunduk hormat dan ucap selamat dalam korea, terkejut aku...aku pun tunduk jela balik..then dorang tunduk lagi..aku pun tundukla lagi sekali...pastu dorang tunduk lagi sekali..eh bila nak abes daaaa....aku pun mula la cuwak sebab mane la aku taw nak balas dalam bahasa korea..hahahaha. Then aku pun cepat-cepat tunjukkan bilik boss....tapi sebelum tu isteri Mr Chan ade cakap tulet..tulet..tulet..aku pun pelik la..apa dia cakap ni..pastu naseb la pale otak ni cepat tangkap..then baru la aku paham..rupa-rupanya dia nak pergi toilet..aiyoyoyoyoyo then aku cakap la "ohw TOILET" dia pun angguk cepat-cepat..agaknya da tak tahan sangat da..kesian..then aku pun cepat-cepat la tunjukkan kat mana toilet....dorang ni pun lain kali cakap la bahasa Inggeris dengan betul...yang translator pun satu hal...napela tak translate even orang tu cakap bukan hal bisness...kang terkucil sapa nak jawab???
 gambar hiasan
ok...ends of story*****.

No comments:

Post a Comment